Transmetuar më 06-09-2021, 11:58

Ishte menduar të fluturonte vetëm pesë herë. E megjithatë helikopteri i NASA -s në Mars, Ingenuity, ka përfunduar 12 fluturime dhe nuk është gati të tërhiqet.

Duke pasur parasysh suksesin e tij mahnitës dhe të papritur, agjencia hapësinore amerikane e ka zgjatur misionin e zgjuarsisë pafundësisht.

Helikopteri i vogël është bërë shoqëruesi i rregullt i udhëtimit i sondës Perseverance, misioni kryesor i të cilit është të kërkojë shenja të jetës së lashtë në Mars.

“Gjithçka po funksionon aq mirë,” tha Josh Ravich, kreu i ekipit të inxhinierisë mekanike të Ingenuity. “Ne po bëjmë më mirë në sipërfaqe sesa e kishim pritur.”

Qindra njerëz kontribuan në projekt, megjithëse vetëm një pjesë aktualisht mbajnë rolet e përditshme.

Ravich iu bashkua ekipit pesë vjet më parë.

“Kur mora mundësinë të punoja në projektin e helikopterit, mendoj se kisha të njëjtin reagim si kushdo tjetër:” A është kjo e mundur? ”

Dyshimet e tij fillestare ishin të kuptueshme: Ajri në Mars ka një densitet të barabartë me vetëm një përqind të atmosferës së Tokës. Për krahasim, fluturimi i një helikopteri në Mars do të ishte si të fluturosh në ajër të hollë gati 30 kilometra mbi Tokë.

As nuk ishte e lehtë të arrish në Mars në radhë të parë. Zgjuarsia duhej të përballonte goditjen fillestare të ngritjes nga Toka dhe më pas zbarkimin e 18 shkurtit në planetin e kuq pas një udhëtimi shtatë mujor nëpër hapësirë, të lidhur me sondën.

Pasi ishte në rrethinën e tij të re, helikopterit të vogël (katër kilogramë, ose 1.8 kilogramë) i është dashur të mbijetojë nga i ftohti akullnajor i netëve marsiane, duke tërhequr ngrohtësinë nga panelet diellore që ngarkojnë bateritë e tij gjatë ditës. Edhe fluturimet e tij drejtohen duke përdorur një sërë sensorësh, pasi vonesa 15-minutëshe në komunikimet nga Toka e bën të pamundur udhëzimin në kohë reale.

Detyrat e zbulimit

Më 19 Prill, Ingenuity kreu fluturimin e tij të parë, duke bërë historinë si mjeti i parë motorik që fluturoi në një planet tjetër.

Duke tejkaluar të gjitha pritjet, ai ka vazhduar të fluturojë edhe 11 herë të tjera.

“Ne në fakt kemi qenë në gjendje të përballojmë erërat më të mëdha se sa kishim pritur”, tha Ravich për AFP.

“Unë mendoj se me fluturimin e tretë ne në fakt i kishim arritur të gjitha qëllimet tona inxhinierike … (dhe) morëm të gjithë informacionin që kishim shpresuar të merrnim,” tha Ravich, i cili punon për Laboratorin e njohur të NASA -s Jep Propulsion (JPL), i cili krijoi helikopterin.

Që atëherë, zgjuarsia ka fluturuar deri në 12 metra dhe fluturimi i saj i fundit zgjati dy minuta e 49 sekonda. Në tërësi, ajo ka përshkuar një distancë prej 1.6 milje.

Në maj, zgjuarsia fluturoi misionin e saj të parë me një drejtim, duke zbritur jashtë “fushës ajrore” relativisht të sheshtë që ishte zgjedhur me kujdes si shtëpia e saj fillestare.

Por jo gjithçka ka shkuar pa probleme. Fluturimi i tij i gjashtë solli një ndryshim.

Pasi u rrëzua jashtë ekuilibrit në mënyrë të rrezikshme nga një mosfunksionim që ndikoi në fotografitë e marra gjatë fluturimit për ta ndihmuar atë të stabilizohej, zanati i vogël ishte në gjendje të shërohej. Ai u ul, i sigurt dhe i shëndoshë, dhe problemi u zgjidh.

Zgjuarsia tani po dërgohet për të zbuluar rrugën drejt Këmbënguljes, duke përdorur kamerën e saj me ngjyra me rezolucion të lartë.

Qëllimi është i dyfishtë: të përcaktohet një rrugë për sondën që është e sigurt, por gjithashtu që është me interes shkencor, veçanërisht në aspektin gjeologjik.

Ken Farley, i cili kryeson ekipin shkencor të Perseverance, shpjegoi se si fotografitë e marra nga Ingenuity gjatë fluturimit të tij të 12 -të treguan se një rajon i quajtur South Seitha ishte me më pak interes sesa shkencëtarët kishin shpresuar.

Si rezultat, sonda mund të mos dërgohet atje.

Kushtet e favorshme

Pas më shumë se gjashtë muajsh në planetin e kuq, zanati i vogël i ngjashëm me dronët ka fituar një popullaritet në rritje në Tokë, i shfaqur në gota kafeje dhe bluza të shitura në internet.

Çfarë e shpjegon jetëgjatësinë e tij?

“Mjedisi ka qenë shumë bashkëpunues deri më tani: temperaturat, era, dielli, pluhuri në ajër … stillshtë akoma shumë ftohtë, por mund të ketë qenë shumë më keq,” tha Ravich.

Në teori, helikopteri duhet të jetë në gjendje të vazhdojë të funksionojë për ca kohë. Por dimri marsian që po afrohet do të jetë sfidues.

Inxhinierët e NASA-s, tani të armatosur me të dhënat nga fluturimet e Ingenuity, tashmë janë duke punuar në pasardhësit e saj të gjeneratës së ardhshme.

“Diçka prej 20 deri në 30 kilogramë (varg) ndoshta, në gjendje të mbajë ngarkesa shkencore,” tha Ravich.

Ato ngarkesa të ardhshme mund të përfshijnë vetëm mostrat e shkëmbinjve të mbledhur nga Perseverance.

NASA po planifikon të marrë ato mostra gjatë një misioni të ardhshëm, diku në vitet 2030.