Transmetuar më 27-08-2022, 10:41

Gjermania ka inauguruar një linjë hekurudhore të fuqizuar tërësisht nga hidrogjeni, një "premierë botërore" dhe hap i rëndësishëm përpara për transportin e gjelbër të trenave, pavarësisht sfidave të bezdisshme të furnizimit.

Një flotë prej 14 trenash të ofruar nga gjigandi industrial francez Alstom për shtetin gjerman të Saksonisë së Poshtme ka zëvendësuar lokomotivat me naftë në 100 km (60 milje) rrugë që lidh qytetet Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde dhe Buxtehude pranë Hamburgut.

"Ne jemi shumë krenarë që e vëmë këtë teknologji në funksion së bashku me partnerët tanë të fortë si një premierë botërore", – tha CEO i Alstom, Henri Poupart-Lafarge në një deklaratë. Trenat me hidrogjen janë bërë një mënyrë premtuese për të dekarbonizuar sektorin hekurudhor dhe për të zëvendësuar naftën për ngrohjen e klimës, e cila ende fuqizon 20 për qind të udhëtimeve në Gjermani.

I faturuar si një mënyrë transporti "me emetim zero", trenat përziejnë hidrogjenin në bord me oksigjenin e pranishëm në ajrin e ambientit, falë një qelize karburanti të instaluar në çati. Kjo prodhon energjinë elektrike të nevojshme për të tërhequr trenin.

Operatori rajonal hekurudhor LNVG tha se flota, e cila kushtoi 93 milionë euro do të parandalonte lëshimin e 4.400 tonëve CO2 në atmosferë çdo vit. Të projektuar në qytetin jugor francez të Tarbes dhe të montuar në Salzgitter në Gjermaninë qendrore, trenat e Alstom, të quajtur Coradia iLint, janë "pionierë" në këtë sektor.

Projekti krijoi vende pune për deri në 80 punonjës në të dyja vendet, sipas Alstom. Provat komerciale janë kryer që nga viti 2018 në linjën me dy trena hidrogjeni, por tani e gjithë flota po adopton teknologjinë novatore.

Grupi francez ka nënshkruar katër kontrata për disa dhjetëra trena midis Gjermanisë, Francës dhe Italisë, pa asnjë shenjë të rënies së kërkesës. Vetëm në Gjermani "midis 2500 dhe 3000 trena me naftë mund të zëvendësohen me modele hidrogjeni", – tha për agjencinë e lajmeve AFP Stefan Schrank, menaxher i projektit në Alstom.

"Deri në vitin 2035, rreth 15 deri në 20 për qind e tregut rajonal evropian mund të funksionojë me hidrogjen", – parashikoi Alexandre Charpentier, një ekspert hekurudhor në konsulencën Roland Berger. Trenat e hidrogjenit janë veçanërisht tërheqës në linjat e shkurtra rajonale, ku kostoja e kalimit në elektricitet tejkalon përfitimin e itinerarit.

Aktualisht, rreth një në dy trena rajonalë në Evropë qarkullojnë me naftë, por konkurrentët e Alstom janë të gatshëm t’i japin një drejtim tjetër transportit hekurudhor. Megjithëse Gjermania njoftoi në vitin 2020 një plan ambicioz prej 7 miliardë eurosh për t’u bërë lider në teknologjitë e hidrogjenit brenda një dekade, infrastruktura ende mungon në ekonominë kryesore të Evropës.

Është një problem i parë në të gjithë kontinentin, ku do të nevojiteshin investime kolosale për një zhvendosje reale të transportit me hidrogjen. “Për këtë arsye, ne nuk parashikojmë një zëvendësim 100 për qind të trenave me naftë me hidrogjen", – tha Charpentier.

Për më tepër, hidrogjeni nuk është domosdoshmërisht pa karbon. Vetëm "hidrogjeni i gjelbër", i prodhuar duke përdorur energji të rinovueshme, konsiderohet i qëndrueshëm nga ekspertët.

Ekzistojnë metoda të tjera, më të zakonshme të prodhimit, por ato lëshojnë gazra serë, sepse janë bërë nga lëndë djegëse fosile. Linja e Saksonisë së Poshtme në fillim do të duhet të përdorë një nënprodukt hidrogjeni të disa industrive të tilla si sektori kimik.