Vjeshta sjell gështenjat, efektet e papara që japin për shëndetin tonë. Dhe vetitë e atyre të egra
Transmetuar më 16-10-2020, 22:23

Gështenjat janë një nga simbolet e vjeshtës: përveçse i lakmojmë shumë, kemi edhe mjaft përfitime prej tyre.

Kohë më parë ato ishin një nga ushqimet më të varfra, por sot janë më të vlerësuarat dhe mund të shijohen në mënyra të ndryshme: të ziera, të pjekura, të thata, ose me ëmbëlsinë e xhelatinës dhe marmelatës.

Megjithatë, në qoftë se i konsumon, një gjë është e sigurt: gështenjat na mbushin me shumë substanca të dobishme, janë gjithashtu shumë të mira për ata që vuajnë nga sëmundjet e zorrëve, pasi fruti është tërësisht pa gluten.

Por nuk mbaron këtu: përfitimet e saj janë të dobishme edhe në kozmetikë, për bukurinë e lëkurës dhe të flokëve.

Kohë më parë gështenjat quheshin “buka që rritet në pemë”: për fuqinë e tyre të lartë, mielli i tyre është përdorur shumë në kuzhinë dhe është një ushqim i rëndësishëm për popullsinë rurale që nga kohët e hershme.

Gështenjat janë mjaft të vogla, pak të grimcuara dhe me ngjyrë të errët: çdo mbështjellëse përmban nga 2 deri në 6-7; ‘gështenjat kafe’ janë më të mëdha dhe të rrumbullakëta, paksa në formë zemre, lëkura e tyre ka ngjyrë të lehtë dhe në një mbrojtje zakonisht ka vetëm një ose më së shumti dy ose tre.

Qoftë ‘gështenjat kafe’ apo gështenjat kanë një fuqi të lartë ushqyese: ato janë shumë të pasura me karbohidrate, në mënyrë që në 100 gram frutash të freskëta, të përmbajë rreth 200 kalori: nëse gështenja është e zier, kontributi bie në 130 ndërsa mbetet në 190 kur gështenja është e pjekur.

Nga ana tjetër, këto fruta janë të varfra në yndyrë dhe në sajë të përmbajtjes së lartë të fibrave, janë miq të atyre që luftojnë nivelet e larta të kolesterolit.

Ndër elementet ushqyese të pranishme në gështenjë janë kaliumi, me virtytet e saj antiseptike dhe aftësinë për të kontribuar në forcimin e muskujve.

Gjithashtu përmban fosfor, magnez, kalcium, klor dhe hekur, vitaminë C dhe acid folik.

Përmbajtja e lartë e celulozës e bën atë një aleat të funksionimit të mirë dhe rregullsisë së zorrëve.

Gështenjat gjithashtu kanë veti të mira anti-inflamatore për shkak të pranisë së acideve fenolike, të cilat kani fuqi antioksiduese dhe aftësi për të parandaluar stresin oksidativ.

Pikërisht pasuria e antioksidantëve i shndërron këto fruta në aleatë të shkëlqyeshëm të bukurisë.

Gështenja e egër ka veti shëruese

Gështenja e egër konsiderohet si tejet e dobishme për shëndetin. Ajo ka veti tonike dhe përdoret kundër temperaturave të përkohshme dhe të përsëritura, shëron dobësinë e barkut te gratë, kuron hemorroidet, forcon muskujt, pastron ulcerat dhe traumat, qetëson qarkullimin e gjakut dhe venat e zgjeruara etj.

Gështenja e egër përdoret për disa sëmundje, si: kurimi i kollës së bardhë, kurimi i hipertrofisë, kurimi i shiatikut, etj.

Për të kuruar kollën e bardhë marrim rreth 50 g lëkurë të shtypur gështenje dhe e ziejmë për shumë kohë në një litër ujë. Tretësira kullohet dhe pihet një filxhan çdo ditë.

Për kurimin e shiatikut merren 5-10 kokrra të gështenjës së egër dhe grihen në pjesë të vogla.

Gështenjat e grira i përziejmë me një litër raki të fortë. Shishja mbulohet mirë për 3-4 javë duke u tundur vazhdimisht.

Pas kësaj kohe përzierja kullohet dhe me të bëhet masazhi i pjesëve të trupit të përfshira me shiatik tri herë në ditë derisa të pushojnë dhimbjet.

Kjo procedurë mund të përsëritet disa herë, derisa të ndieni lehtësim në vendin ku keni dhimbje.